niedziela, 31 stycznia 2010

Bułeczki z ziarnami na miodzie

Wypatrzyłam w książce "Zdrowa kuchnia" Gordona Ramsaya przepis na chleb z ziarnami na miodzie.
Jako, że od dłuzszego czasu chodzą mi po głowie bułki z ziarnami - postanowiłam go przerobić.
Jak się okazało - ubiegły mnie dziewczyny z Weekendowej Piekarni, więc skrzętnie skorzystałam z ich przepisu :-) 

Bułki z ziarnami na miodzie
inspirowane przepisem Gordona Ramsay'a

7g  drożdży instant lub 15g świeżych (dałam świeże)
275 ml letniej wody (dałam mleko)
225g mąki pszennej razowej
225g mąki pszennej białej (dałam mąkę orkiszową)
1 ½ łyżeczki soli morskiej
50g dowolnej mieszanki ziaren np. sezamu, dyni, słonecznika, siemienia, maku (ja dałam aż 120g)
3 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki płynnego miodu
2 łyżki mleka do posmarowania (lub jak u mnie - jajko)

Jeśli używasz drożdży świeżych: do 4 łyżek letniej wody wkruszyć drożdże, zamieszać i odstawić na kilka minut.
Mąkę przesiać do dużej miski. Wsypać suszone drożdże (lub wlać przygotowany rozczyn). Wlać oliwę, miód i wodę. Zamieszać drewnianą łyżką, a następnie wyrabiać, dodając mąki, gdyby ciasto było zbyt wilgotne. Wsypać mieszankę ziaren i dalej wyrabiać. Ciasto powinno być miękkie, ale nie klejące.
Wyjąć ciasto na posypany mąką blat, uformować kulę i ugniatać przez 5-10 min., aż ciasto będzie gładkie.
Włożyć do nasmarowanej oliwą miski, przykryć folią spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce na ok. 1 godzinę by podwoiło objętość.
Wyrośnięte ciasto znów wyjąć na blat, odgazować. Podzielić na 9 równych części i z każdej uformować kulkę. Ułożyć je na wyłożonej pergaminem blasze. Przykryć czystą ściereczką i odstawić na ponowne zwiększenie objętości. Posmarować z wierzchu mlekiem.
Piec w piekarniku rozgrzanym do 200 st.C. ok. 20min. Wystudzić na kratce.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz