niedziela, 11 kwietnia 2010

miska zupy





















Miska zupy jest dobra na wszystko.
Domowa. Jarzynowa. Dzisiejsza.

Zupa jarzynowa z brokułami i czosnkiem niedźwiedzim
2 litry wody
4 pałeczki kurczaka
2 spore marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
kawałek pora
1/2 opalonej cebuli
4 ziarna ziela angielskiego
1 liść laurowy
1 łyżeczka mielonego korzenia lubczyka
150 g brokułów
2 spore ziemniaki
garść liści czosnku niedźwiedziego
natka rzodkiewki (tak: natka - czyli zielone części!)
śmietana (opcjonalnie)

Warzywa pokroiłam w kostkę, ugotowałam wywar z mięsa i jarzyn - poza ziemniakami, rzodkiewką, brokułem i czosnkiem (ok 60-90 minut na małym ogniu), następnie dodałam ziemniaki, po czym po 15 minutach dodałam brokuły, a następnie rzodkiewkę. Ostatnie 3 minuty pod końcem gotowania dorzuciłam posiekany czosnek niedźwiedzi. Zabieliłam śmietaną, zdjełam z ognia.
Smacznego!





1 komentarz: