poniedziałek, 7 grudnia 2009

Karola. Expresowo ;-)


Sposób na szybki obiad dla 2-3 osób. Potrawa dosyć ciężka, dlatego nie sugeruję jej na kolację. Nie jestem zagorzałym fanem ciasta francuskiego, ale ostatnio doszłam do wniosku, że posiadanie jednego opakowania gotowego ciasta w lodówce jest dość wygodnym rozwiązaniem. Kiedy nie mam czasu lub ochoty na długie kucharzenie - alternatwą jest tarta.

Tarta z szynką parmeńską i suszonymi pomidorami:

1 opakowanie ciasta francuskiego
10 dag szynki (moze być jakakolwiek wędzona na surowo)
1/2 czerwonej cebuli
6 suszonych pomidorów w oliwie
10 oliwek czarnych
10 oliwek zielonych
2 jajka
1 opakowanie (250g) serka mascarpone (kupuję Piątnicy)
garść świeżej bazylii,
garść świeżego oregano
pieprz świeżo mielony


Zgodnie z instrukcją na opakowaniu - rozwijamy ciasto wraz z papierem na formie do ciast. Szczelnie wyklejamy boki, nakuwamy widelcem w wielu miejscach. na cieście rozkładamy kawałki szynki, oliwki, poszatkowaną w półplastry cebulę i pomidory (można dodać również kapary, albo zrezygnować z oliwek - wg uznania).Posypujemy ziołami.
 Jajka ubijamy mikserem, łączymy z serkiem (konsystencja będzie dość zwarta) dodajemy pieprz i wykładamy równomiernie na tartę.
Wstawiamy do piekarnika 190 C i zapiekamy 20 - 25 minut.
Celowo ominęłam w przepisie sól, ponieważ przy użytych przeze mnie składnikach jest ona kompletnie zbędna.

Smacznego!.




1 komentarz: