poniedziałek, 23 listopada 2009

Pomidorowa. Ciepła jesienna.













Dzisiaj miało nie być posta. Miałam tylko ugotować  dzieciom zwykłą zupę pomidorową. Jednak okazało się, że w lodówce zalega wczorajsza upieczona dynia. Niewiele myśląc wrzuciłam ją do pomidorowej, zmiksowałam i dodałam makaron zacierkowy. Wyszła słodka, kremowa, słoneczna i bardzo pożywna. Taka, jaką niedźwiadki lubią najbardziej ;-)Moja dwuletnia córka właśnie upomniała się o drugi talerz "żółtej zupy" ...

Zupa pomidorowo - dyniowa (przepis na 4 porcje)
2 marchewki,
kawałek selera,
kawałek pora,
cebula,
pietruszka,
kawałek drobiu (np skrzydło indyka, udko kurczaka),
500 g pieczonej dyni,
2 łyżki koncentratu pomidorowego lub 250 ml przecieru,
2 łyżki słodkiej papryki,
100 ml śmietany 18%,
sól,
pieprz,
cukier,
prażone pestki dyni,
świeża szałwia do posypania (lub natka pietruszki),
makaron zacierkowy
Dynię kroimy w kostkę, opruszamy solą, pieprzem i polewamy oliwą. Pieczemy 20-30 minut w 200 stopniach C. Z kurczaka, marchwi, pietruszki, selera, pora i podpalonej cebulki robimy wywar mięsny (gotujemy ok 1,5 godziny na małym ogniu). Następnie wyjmujemy mięso i warzywa z wyjątkiem marchewki.Dodajemy pzrecier pomidorowy, paprykę, dynię i gotujemy jeszcze ok 15-20 minut. Po tym czasie miksujemy wszystkie składniki, doprawiamy solą, pieprzem i - jeżeli to konieczne - cukrem. Dodajemy śmietanę.Podajemy z makaronem zacierkowym, posypaną prażoną dynią i szałwią lub natką pietruszki.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz